måndag 29 november 2010

Ny kamera Åland UFO 10

Jag har köpt en ny kamera i min favorit färg. Men hur jag än gör så får jag inte fram en bra bild.
Så denna får duga
Idag tog vi båten från Kapellskär till Mariehamn,
Bilden är tagen mitt på dagen och det var jätte blåsigt och minus 12,

När vi kom till Mariehamn åkte vi till Ulfsby Gård för att köpa ett fårskinn. Ann hade gjort butiken jul fin

Och ute var det också vackert
Färden gick vidare till Stickstugan Tyvärr ingen bild denna gång.



Så var det tid fär hemresa med Eckerö Linjen. Normalat massor av folk men inte idag.


När vi kom till Grisslehamn var det minus 20.

UFO 10 är en väpnar luva tror jag att det heter. Köpt på Stickfest i Väst 2010 av Yll o tyll. så här ser det ut just nu.

Så här står det i mönstret: När arbetet mäter 44 cm och det enfärgade garnet börjar ta slut sticka 1v rm, 1v am, 1v rm 1v am med det melerade garnet och maska av. Jag har 12 cm kvar till 44 cm så det ska nog lösa sig.

3 kommentarer:

  1. Häftig dagsresa - att hinna så mycket - fin kamera.

    SvaraRadera
  2. Grattis till kameran. Nog blev väl bilderna bra! Vilken utflykt!!!En väl använd dag. Kul att se allt

    SvaraRadera