torsdag 2 september 2010

Fortsättning på resumé om sommaren 2010

Fredagen var det heldagskurs med Britt-Marie Christoffersson – Bårder, spetsar och volanger.



Lördagen var en utflyktsdag med både buss och båt. Vi besökte Anna Ströms fårgård Marka efter det åkte vi vidare till Sundsveden för lunch och föredrag med Annemor Sundbö och så båten tillbaka till Älmsta.


Så var det söndag och jag skulle färga med Ylva Linder. 2 härvor blev det en härva Borgs Nokam garn samt Bourettesilke som vi fick i vår välkomst kasse.


Dessa dagar gick fort men det var jättekul.
 
Åter hemma och jag stickar på ett par sockor i Fabel till C som jag vet att hon behöver.
 
 
Samtidigt har Avigmaska börjat med tema kvällar 24 augusti var det UFO-afton och jag tog med mig koftan som jag köpte mönster och garn till när Avigmaskan och (D)järva maskor var till Åland maj 2009 och besökte Svalan i Mariehamn. Garnet är Kureyon sockgarn och mönstret heter Koftan Anna från Svalan.
 
Nu gäller det att sticka klart för den 7:e september är det montering som tema.

1 kommentar:

  1. Du behöver väl inte lära något mer. Du kan redan mer än vad jag kan

    SvaraRadera