onsdag 1 september 2010

Mitt första blogg inlägg

Jag har länge funderat på att starta en blogg och nu blir det av.
Jag kommer främst att skriva om stickning, garn och handarbeten. Det kommer säkert att komma med lite annat smått och gott med ibland – det bjuder jag på.
Börjar med en liten resumé om sommaren 2010.

JUNI

På började sjalen Ingrid som jag hittade på Stick å brinns blogg. Garnet kommer från Stickstugan på Åland och är handfärgat av Lotta som har Stickstugan.

Avigmaskan började med sommar stick café på onsdagar.

JULI
Semester och då åker jag till Åland.

Såg utställningen Maskor och garn på von Knorringmuseet, Pålsböle - Finnström.  Deltog i stickinspiration på Ulfsby Gård.

Sista varven på Ingrid och nu är den klar. Tog fram ett annat gammalt UFO – Candle Flame stickat i Kampes 2 trådiga garn. Den blev klar under juli med jag vet inte om jag ska blocka den eller inte.
Åter hem och packade för att åka söder ut en snabb titt hos Solkustens Spinnverkstad. Var förbi Helylle i Kristianstad köpte lite Fabel samt Kauni. Resan gick sedan vidare till Köpenhamn med lite mer shopping hos Uldstedet och Sommerfuglen. Lite sockgarn och Shetlandsull kom med hem. Som bilstickning hade jag Ten Stich Twist i Kunstgarn - finns översatt till svenska på Stickas hemsida för medlemmar. Åter hem och ny packning och båten tillbaka till Åland. Har stickat vidare på min ”Tålamodspåsens påse” samt besökt Vikingamarknaden. Där köpte jag ett startkit med plattor för att väva band.

Stickstämma på Väddö folkhögskola första veckan i augusti.


På torsdagen gick jag en halvdags kurs för Osva Olsen – Mönsterstickning från Färöarna. Samt att jag var med och anordna marknaden på kvällen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar